zondag 23 september 2012

Huiswerk gemaakt!

Hallo,

Als nieuwbakken studentje ging ik dit weekend ijverig aan de slag en probeerde ik de truffeltjes van de eerste les - waar ik hier al over schreef - thuis ook eens te maken.

Eerst een voorraadje chocolade ('t werden callets van Callebaut) ingeslagen en dan maar smelten, tempereren, pralineren, .... en proeven! Ik maakte dus opnieuw truffeltjes gevuld met een boterganache, maar ik zocht wat verschillende manieren om ze af te werken, namelijk met cacao (de klassieke variant), chocoladeschilfers, kokosschilfers en bresiliennenootjes. Het gamma wordt dus al wat gevarieerder! Mezelf wel wat moeten behelpen, aangezien ik thuis (nog?) niet over al het nodige materiaal beschik, dus ze zien er hier en daar wat schots en scheef uit. Gelukkig proef je dat niet :-)



Smakelijke groetjes,
fijne start van de nieuwe week!
de Bakmadam

7 opmerkingen:

  1. wowww die zien er prachtig uit!!!! en wat zullen ze heerlijk zijn.
    knap van je hoor
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een jammie huiswerk heb je daar gemaakt !

    Ziet er super uit ! Jij hebt goed opgelet in de klas ;-)

    Ik wilde mijn huiswerk ook maken, maar daar moet ik zo'n 4 uur voor uittrekken (haja, een brood = 4 uur werk) en dat zal dan pas voor het weekend zijn !

    Die truffels heb je alvast onder de knie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het bevestigen, ze zien er niet alleen lekker uit, ze zijn echt lekker!
    Hopelijk krijg je nog veel huiswerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Bakmadame wat een gevaarlijk lekker blog heb jij en wat leuk dat je mij komt volgen ik zocht hier ook een volgknopje maar heb het niet gevonden , maar dat geeft niets ik kom zeker vaker kijken naar al dat lekkers wat je maakt , en wat een leuke opleiding......ik wens je nog heel veel bakplezier ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn computer scherm laat de hele rechterkolom weg vandaar ik het niet zag, jou blog is groter dus ik moest even schuiven met het beeld en ja hoor gevonden ;o) ik ben volger ;o)
    groetjes.....

    BeantwoordenVerwijderen